Hak

Hanya Allah saja tahu bagaimana aku bertarung nyawa lahirkan anakku ini. Bagaimana peritnya saat mereka gunting untuk mempercepatkan bersalin. Bagaimana aku menahan sakit saat dijahit. Saat pertama aku menyusukan engkau. Saat aku menatap matamu anakku. Sungguh perasaan bahagia masa itu tak dpt ku gambarkan. Terlalu bahagia, bersyukur. Saat pertama kali aku belajar tukar lampin anakku. Sampaikan dia terpancut air kencing di pahaku. Ini ibumu sayang. :')

Sangat merindui anakku. Allah saja yg tahu. Aku redha. Cepat atau lmbt aku tetap dpt anakku kembali. Dgn izin Allah. Aaminn. Senyuman seorang ibu bersama anaknya yg tidak ternilai bagiku. Semoga kau sihat dan tabah anakku. Mummy akn selalu ingt kt anak mummy.

Dah dapat hak jagaan sementara tapi masih berdegil taknak bagi. Hmm. 57 hari dipisahkan. Semalam cuma dapat tengok dari jauh sahaja. Apa hak saya sebagai seorang ibu? Nak pegang pun tak boleh. Lagi dimaki dihina. Mereka mengeluarkan statement bahawa bukan saya yang lahirkan Raqib Rayyan. Astaghfirullah. Sabarlah wahai hati yang luka ini.

0 Response to "Hak"

Post a Comment