Zed Zaidi

Zed Zaidi yang juga merupakan Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), kini mahu menyambung pengajian di peringkat Sarjana dan Doktor Falsafah (PhD) secara serentak di Universiti Malaysia Sabah (UMS) sebagai satu cabaran kepadanya

“Saya terkejut juga apabila pihak UMS beri peluang buat Sarjana dan Doktor Falsafah secara serentak tetapi ini adalah peluang saya untuk menuntut ilmu bukan sahaja untuk kepuasan diri tetapi berharap dapat memberi kembali kepada masyarakat pada masa hadapan.

“Ini bukan bebanan tetapi satu cabaran kepada diri saya sendiri sama ada saya boleh lakukan atau pun tidak. Sebagai pemimpin saya ingin melihat lebih ramai ahli Seniman menyambung pengajian di peringkat universiti kerana pendidikan itu bukan sahaja penting tetapi ia dapat memberi tambah nilai kepada diri mereka”

“Ilmu juga adalah persediaan pada masa hadapan kerana kita tidak akan selamanya berada dalam industri ini. Dengan ijazah yang ada kita mungkin boleh menjadi seorang pendidik selain menyumbang kembali kepada bidang seni,” jelasnya kepada mStar Online.

Tambah Zed, memandangkan dia memilih untuk membuat kajian, dia tidak perlu menghadiri kuliah di universiti tetapi perlu bijak membahagikan masa dalam menyiapkan tugasan selain optimis dapat menyelesaikan pengajian menjelang tahun 2020. Semoga semuanya dipermudahkan dangood luck Zed Zaidi.

Sejurus dia memberi tahu umum akan tindakan dia itu. seorang individu tampil dipercayai pelajar kepada pensyarah yang sama mengajar Zed Zaidi membuat pendedahan perangai artis tersebut di dalam kampus! sangat mengejutkan.. Berikut adalah pendedahan yang dibuat

0 Response to "Zed Zaidi"

Post a Comment